דלגו לתוכן הראשי

חיזוק צוותים בעת חירום ובשגרה

"זה בדיוק מה שהצוות שלנו היה צריך – עצירה משותפת להסתכלות עלינו כצוות. מפגש שמחזק את הכשרים הבינ- אישיים, תומך את המקצועיות שלנו ומברר יחד נקודות לשיפור. אני יודעת שהצוות שלי יצא מחוזק יותר מהיום המשמעותי הזה ועל כך תודה גדולה". רותם ידלין, ראשת מ.א. גזר

שמחים לשתף שהשבוע הסתיים השלב הראשון במסלול בניית צוותים (Team building) עם צוותים מובילים בקרב ראשי ערים וההנהלות הבכירות ברשויות המקומיות אותן מלווה מרכז בלומברג-סגול למנהיגות עירונית באוניברסיטת ת"א.


מוקד פעילותו של המרכז, שנחנך במחצית 2022, הינה תכנית המנהיגות אשר מכשירה בכל מחזור 20 ראשי רשויות ו-40 מנהלים בכירים ברשויות אלו.  אירועי השבת השחורה ב-7 באוקטובר הציבו אתגרים חדשים בפני הרשויות המקומיות וחייבו אותן לפתח יכולות חדשות בהתמודדות עם מצבי חירום. בהתבסס על תובנות ואתגרים שעלו בעקבות הלחימה בדרום התמקדה פעילות המרכז בגיבוש ויישום שלושה מסלולים אשר נועדו לחזק יכולות ליבה בקרב רשויות מקומיות בעת חירום וכוללים: מסלול בניית צוותים וחיזוק יכולות מנהיגותיות של הנהגת הרשות, בניית מנגנוני תחקור ולמידה לשיפור מתמיד ופיתוח מתווה אסטרטגי לחוסן עירוני.  בשלב הראשון הופעלו המסלולים בקרב ב-11 רשויות נבחרות ובעקבת שלב ההתנסות ישתף המרכז את התובנות עם כלל הרשויות המקומיות בישראל כדי לקדם הטמעה של מודלים חדשים.


מסלול בניית הצוותים שהסתיים השבוע התמקד בחיזוק הלכידות הציוותית בקרב בעלי התפקידים שעומדים בראש מערכות הליבה של הרשויות, אלו האנשים שאמונים על חיזוק הביטחון ברשות, המשך שגרת החינוך בבתי הספר, טיפול במשפחות הנפגעים בקהילה ועוד. במסגרת המסלול, שרוכז ע"י ד"ר יעל אלרז שפירא, לובנו המסגרות התיאורטיות הרלוונטיות  ונבחנה ישימותן האמצעות ניתוח תרחישים שהצליחו כקבוצה ומתן לתקשורת כנה שדוחפת לשיפור מתמיד.


הסדנאות היוו את יריית הפתיחה בתהליך הליווי מול הרשות שיכלול בהמשך מפגשים עם מומחים, סדנאות המשך ומרחב לשיתוף ידע בין רשויות.


בתמונות המצורפות הצצה לסדנת הפתיחה בקרב מ.א. גזר, אחת מקרב הרשויות בהן התכנית פועלת.