דלגו לתוכן הראשי

איך נולדה תכנית המנהיגות העירונית היוקרתית בעולם

איך נולדה תכנית המנהיגות העירונית היוקרתית בעולם ומדוע ישראל נבחרה להיות למדינה הראשונה אליה היא מתרחבת מחוץ לארצות הברית?

בשנת 2016 ייסד מייקל בלומברג, איש העסקים ופילנתרופ יהודי את התכנית הייחודית Bloomberg Harvard City Leadership Initiative שמטרתה לחזק את הכישורים המנהיגותיים של ראשי ערים וצוותיהם. מר בלומברג, שכיהן בשנת 2001 כראש עיריית ניו יורק בזמן שיקום חורבות אסון התאומים ובשנת 2020 אף התמודד במירוץ לנשיאות, החליט כי באמצעות תכנית זו יוכל להעניק תרומה בעלת ערך עמוק לביסוס איכות חיי האזרחים.

התוכנית מפתחת נהלים ארגוניים יעילים בעיריות ברחבי העולם, משקיעה בדור חדש של מנהיגי ערים, מקדמת ידע ומבססת את תחום הנהגת העיריות באופן כללי. בחמש השנים האחרונות הכשירה התוכנית 196 ראשי ערים ו-318 מנהיגים מ-25 מדינות.

בשנת 2018 איש העסקים יוסי סגול, בוגר הרווארד בעצמו ומי ששימש מנכ"ל החברה המשפחתית 'כתר פלסטיק' באמריקה, פנה אל מר מייקל בלומברג ויחד הם ייסדו את המרכז בישראל באוניברסיטת תל אביב בהשראת המרכז למנהיגות עירונית באוניברסיטת הרווארד. המרכז פועל לחזק את מדינת ישראל ע"י שיפור איכות חייהם של תושבי הרשויות המקומיות כתוצאה בביצועים אפקטיביים יותר של ראשי הרשויות ודרג המנהלים הבכיר.

קרן הפילנתרופיה של בלומברג משקיעה ב-700 ערים הפרוסות ב-150 מדינות ברחבי העולם, שכל מטרתה להבטיח חיים טובים וארוכים יותר למספר גדול ככל האפשר של בני אדם.