דלגו לתוכן הראשי

מכ-80% נוכחות צוות ל-100%

המהלך רותם ידלין במ.א. גזר שחושב מחוץ לקופסה.

האתגר: בתי ספר בישראל עובדים בצוות חסר מידי יום- 80% מהצוות בלבד. יש לכך משמעות באקלים הבית ספרי, בהשלכות על הצוות, בביטחוןובבטיחות.

הפיתרון: מעבר לחמישה ימי לימוד

וככה זה נראה בשטח:

- שיפור באקלים הבית ספרי: ירידה בבעיות משמעת, עלייה בנוכחותתלמידים, ותחושת יציבות וביטחון גבוהה יותר בקרבם.

- מענה מותאם לצרכי התלמידים: הנוכחות הקבועה של המורים מאפשרתתגובה מיידית לאירועים לימודיים וחברתיים.

- ⁠גמישות פדגוגית: שילוב יעיל של שעות פרטניות, למידה רב-תחומית,ועבודה בקבוצות קטנות.

הוספת מסלולי בחירה, פעילויות הפגתיות, והתאמתדרכי הוראה לצרכים משתנים.

- חיזוק עבודת הצוות: נוכחות משותפת הובילה לשיתופי פעולה מקצועייםוללמידה רב-תחומית.

- שיפור באיזון עבודה–פנאי: סוף שבוע רצוף תרם לרווחת הצוות ולחיימשפחה.

- ימי שישי כמרחב קהילתי: מאפשרים פעילות קהילתית לצד המשך צהרונים("שישון").

- חיזוק מעמד המורה: המורות מחליטות על המעבר, ולהן שמורה זכותהווטו הבלעדית.

משאבים לקידום הפיתרון: זמן, שיח עם משרד החינוך,הסתדרות המורים והמורים, השקעה בשישון בשנה הראשון כדי לייצר הצלחה.

נקודת מפתח: הבנה שלאמדובר על מעבר ל-5 ימים, אלא צעד ערכי-פדגוגי מעמיק שדורש אומץ לקבל החלטות נגדהזרם, תוך שיתוף כל הגורמים בתהליך

גזר מוכיחה שאפשר לחולל מהפכה בחינוך כשמעמידיםאת רווחת התלמידים והמורים במרכז.