האתגר: בתי ספר בישראל עובדים בצוות חסר מידי יום- 80% מהצוות בלבד. יש לכך משמעות באקלים הבית ספרי, בהשלכות על הצוות, בביטחוןובבטיחות.
הפיתרון: מעבר לחמישה ימי לימוד
וככה זה נראה בשטח:
- שיפור באקלים הבית ספרי: ירידה בבעיות משמעת, עלייה בנוכחותתלמידים, ותחושת יציבות וביטחון גבוהה יותר בקרבם.
- מענה מותאם לצרכי התלמידים: הנוכחות הקבועה של המורים מאפשרתתגובה מיידית לאירועים לימודיים וחברתיים.
- גמישות פדגוגית: שילוב יעיל של שעות פרטניות, למידה רב-תחומית,ועבודה בקבוצות קטנות.
הוספת מסלולי בחירה, פעילויות הפגתיות, והתאמתדרכי הוראה לצרכים משתנים.
- חיזוק עבודת הצוות: נוכחות משותפת הובילה לשיתופי פעולה מקצועייםוללמידה רב-תחומית.
- שיפור באיזון עבודה–פנאי: סוף שבוע רצוף תרם לרווחת הצוות ולחיימשפחה.
- ימי שישי כמרחב קהילתי: מאפשרים פעילות קהילתית לצד המשך צהרונים("שישון").
- חיזוק מעמד המורה: המורות מחליטות על המעבר, ולהן שמורה זכותהווטו הבלעדית.
משאבים לקידום הפיתרון: זמן, שיח עם משרד החינוך,הסתדרות המורים והמורים, השקעה בשישון בשנה הראשון כדי לייצר הצלחה.
נקודת מפתח: הבנה שלאמדובר על מעבר ל-5 ימים, אלא צעד ערכי-פדגוגי מעמיק שדורש אומץ לקבל החלטות נגדהזרם, תוך שיתוף כל הגורמים בתהליך
גזר מוכיחה שאפשר לחולל מהפכה בחינוך כשמעמידיםאת רווחת התלמידים והמורים במרכז.
.jpg)




