האתגר: הסכם גג לבניית 7,253 יחידות דיור - בדרךלהכפלת העיר. האתגר האמיתי: איך עיר קולטת אוכלוסייה חדשה תוך שמירה על רמת שירותגבוהה וחיזוק תחושת שייכות לעיר כולה, לא רק לשכונות החדשות.
הפיתרון: היערכות מערכתית שמתחילה עוד הרבה לפנישהדלת הראשונה נפתחת.
וככה זה נראה בשטח:
• למידה מהצלחות אחרות: ביקורים רשויות שעברו אכלוס מואץ, כדיללמוד מהטעויות והצלחות שלהן, כמו חריש, ראש העין ועוד.
• מרכז שירות "One Stop Shop":במקום לשלוח תושבים חדשים לעשרה דלפקים שונים, מקום אחד שפותר הכל - מהרשמה לגןועד בקשת רישיון עסק. בעקבות הצלחת המרכז הוא משרת כיום את כלל תושבי קרייתביאליק.
• כוח אדם ייעודי לקליטה: גיוס והכשרה של צוות שמתמחה בקליטתתושבים חדשים ומבין את הצרכים הייחודיים שלהם.
• מאגר נתונים משותף עם הקבלנים: ידיעה מראש מי מגיע, מתי, ועםאיזה צרכים - כדי להיות מוכנים ולא מופתעים.
• מפגשי היכרות לפני המעבר: פגישות עם תושבים עתידיים כדי ליצורקשר וציפיות נכונות עוד לפני שהם מגיעים.
• תקשורת שוטפת: קבוצת וואטסאפ לעדכונים שמאפשרת מענה מהיר לשאלותובעיות
• שי "ברכת הבית": מחווה קטנה שאומרת "ברוכים הבאיםלקהילה" ולא רק "ברוכים הבאים לבניין"
משאבים לקידום הפיתרון: השקעה בלמידה מרשויותאחרות, תקציב להקמת אגף שירות ייעודי, שינוי ארגוני רוחבי שמחבר בין כל האגפים.
נקודת מפתח: התוצאה מדברתבעד עצמה - קליטה מסודרת ומכבדת שבאה לידי ביטוי בעלייה במדדי שביעות רצון וחיזוק השייכות לעיר.
הלמידה: צמיחה מואצת דורשת הכנה מערכתית מראש -זה לא "רק" בנייה של בתים, אלא בעיקר היכולת לבנייה של קהילה.
קריית ביאליק מוכיחה שאפשר לגדול נכון - כשהאדםוהקהילה נמצאים במרכז התכנון, ולא הבטון.



.jpeg)

