בעולם בו קצב השינויים הולך וגדל, הבנה של עולם החדשנות ואופן החשיבה היזמי, הינה קריטית להצלחה במרחב המונציפלי. חדשנות יכולה להופיע בתחומים שונים והיא איננה מוגבלת למוצרים או טכנולוגיות חדשניות. כך ניתן לזהות חדשנות גם בשירות חדש לתושבים ובתהליכים (לרבות תהליכים פנים-ארגוניים). מטרות הסדנא להעמיק את ההבנה לגבי אסטרטגיה לחדשנות, לייצר את המיינדסט היזמי בחיי היומיום ולשמש תשתית ללמידת עמיתים. זאת במטרה להישאר רלבנטיים לסביבת העיר המשתנה במהירות. זאת לצד, חשיפה לכלי חשיבה המאפשרים שינוי והרחבה של נקודת המבט על מצב נתון ויצירת פתרונות יצירתיים במקומות בהם מוצו הכלים הסטנדרטיים.