דלגו לתוכן הראשי

פתיחת מחזור ב' ראשי ערים

"ככל שהאתגר לתושבים גדול יותר, כך עולה חשיבות הפעולות המקומיות ונחיצותם של ראשי הערים" אמר בנאומו מר ג'ים אנדרסון, ראש תחום חדשנות בשירות הציבורי בקרן בלומברג.

השבוע התקיים אירוע השקת המחזור השני שלתוכנית הדגל למנהיגות לראשי ערים. התכנסנו לערב מרגש ומלא השראה, כדי לחגוג אתתחילתו של מסע מנהיגות ייחודי.

ג'ים, שהדגיש בנאומו את החשיבות ההולכת וגוברת של מנהיגות מקומית בעידן של אתגרים משמעותיים, שיתף את המחויבות העמוקה שלמייק בלומברג לתמוך בראשי ערים כדי לבנות קהילות חזקות: "מייק בלומברג נחושבדעתו להפוך לתומך הגדול ביותר בערים וחדשנות עירונית מסביב לעולם."

מר יוסי סגול, מייסד שותף של המרכז, הוסיף כי תוכנית המנהיגות  מציעה הרבה מעבר לכלים וידע - היא מהווה בסיס לרשת מקומית וגלובלית של עמיתים, משאבים ברמה בין-לאומית,ובית של ממש לכל ראש עיר. יוסי שיתף תובנה שהתחדדה אחרי אירועי אוקטובר האחרון:"הסולידריות שתפסה את מקומה בין ראשי העיר בתוכנית חיזקה את הכוח של ראשי הערים והשלטון המקומי.. שיתוף הפעולה הזה הוכיח שכשמנהיגים חוברים יחד סביב חזון משותף עם תמיכה איתנה - אין גבול ליכולת שלהם להתמודד עם כל אתגר".

בתקופה של משבר לאומי חסר תקדים, התגלתה המנהיגות המקומית במלוא הדרה. והיינו עדים לאומץ ולתעוזה יוצאי דופן של ראשיהרשויות שהפגינו מנהיגות אמיתית ברגעי מבחן. מרכז בלומברג סגול סיפק להם מרחב בטוחלהיפגש, ללמוד זה מזו, להתייעץ עם מומחים מהארץ ומהעולם, לחזק את ההנהלה שלהם, ולהפיק לקחים לבניית חוסן מתמשך.

ועכשיו, ראשי הרשויות של מחזור ב', 20מנהיגות ומנהיגים מובילים, זכו להצטרף למסע מובילי השינוי של החברה הישראלית. הם הגיעו עם ההבנה המשותפת שגם בעיתות משבר נדרש לפנות תשומת לב אישית וארגונית כדי להמשיך ולפתח יכולות מנהיגותיות וניהוליות ולהסתכל קדימה.

בהזדמנות הזאת נשמח להודות לכל השותפים שהופכים את החזון הזה למציאות - קרן בלומברג, משפחת סגול, אוניברסיטת תל אביב, לפרופ' יובל קליש וד"ר יעל אלרז-שפירא שהנחו וליוו את הכנס במקצועיות אין קץ וכמובן, הצוות המסור של המרכז.

מזל טוב למחזור ב', המסע רק מתחיל.